Η σειρά «Το Σπίτι δίπλα στο ποτάμι» του ALPHA οδεύει στο φινάλε του και η εικόνα είναι ξεκάθαρη. Δύο μήνες μετά τον θάνατο του Οδυσσέα, οι πέντε αδελφές επιστρέφουν στο πατρικό για να ξανασυναντηθούν με τον τόπο που τις γέννησε και τις πλήγωσε. Στο επίκεντρο, η Άννα που ζητά συγγνώμη από τη Θεοδώρα, σε μια σκηνή που λειτουργεί σαν επίσημο κλείσιμο όλων των ανοιχτών λογαριασμών της σειράς.
Η Άννα, η Θεοδώρα και η σκηνή που κλείνει την αφήγηση
Η συνάντηση των δύο γυναικών δίπλα στο ποτάμι είναι ο πυρήνας του τελευταίου επεισοδίου. Η Άννα παίρνει το βάρος των δικών της επιλογών και ζητά συγγνώμη, ενώ η Θεοδώρα καλείται να αποδεχτεί ότι το παρελθόν δεν σβήνεται, μόνο διαχειρίζεται. Η ενότητα των αδελφών υπερισχύει της οδύνης και αυτό είναι το συναισθηματικό τέλος που στήνει η σειρά εδώ και εβδομάδες.
Παράλληλα, οι υπόλοιπες ηρωίδες κλείνουν τα δικά τους κεφάλαια. Η Μαγδαληνή επιστρέφει στο χωριό με την κόρη της, κουβαλώντας ακόμη το πένθος για τον Οδυσσέα αλλά αναζητώντας γαλήνη. Η Μελισσάνθη, που έχασε τον Απόστολο και τον Γεράσιμο, βρίσκει επιτέλους το θάρρος να αποδεχτεί ότι η ζωή συνεχίζεται. Η Ασπασία συμφιλιώνεται με τη μητέρα της έπειτα από μια έντονη ρήξη, κλείνοντας τη δική της εκκρεμότητα.

Τι σημαίνει το φινάλε για τη σειρά του ALPHA
Το σπίτι, που για τόσα επεισόδια λειτουργούσε σαν φυλακή αναμνήσεων, μεταμορφώνεται στη βάση για ένα μέλλον που οι ηρωίδες χτίζουν μόνες τους. Η σειρά επιλέγει να μην λύσει όλους τους κόμπους με βίαιο τρόπο. Αντί για ανατροπή, παραδίδει μια συναισθηματική αποκατάσταση, εκεί όπου το ποτάμι συνεχίζει να κυλά παρά τις απώλειες.
Η επιλογή να γίνει η συγγνώμη της Άννας το κεντρικό μοτίβο του τέλους έχει δραματουργική λογική. Από την αρχή της σεζόν, ο χαρακτήρας της κρατούσε το μεγαλύτερο φορτίο ενοχής και η λύτρωσή της λειτουργεί σαν κλειδί που ξεκλειδώνει και τις υπόλοιπες αφηγήσεις. Είναι από εκείνα τα φινάλε που δεν αφήνουν ανοιχτή πόρτα για συνέχεια, αλλά κλείνουν συνειδητά τον κύκλο και αφήνουν τον θεατή με μια αίσθηση ολοκλήρωσης παρά εκκρεμότητας.


















