Τέλος το μυστήριο! Δείτε γιατί το 5+5+5 ΔΕΝ ισούται με 15!

H μέθοδος της επαναλαμβανόμενης πρόσθεσης και το “λάθος” 5+5+5=15

Στο δημοτικό σχολείο, μαθαίνουμε ότι 5+5+5=15. Αλλά μήπως τελικά αυτός ο μαθηματικός κανόνας δεν είναι τόσο απλός όσο φαίνεται; Στην πραγματικότητα, η “σωστή” απάντηση εξαρτάται από την ερμηνεία της πράξης.

Η παγίδα της επαναλαμβανόμενης πρόσθεσης

Στα βασικά μαθηματικά, η πρόσθεση ορίζεται ως η ένωση δύο συνόλων. Όταν γράφουμε 5+5+5, ενδέχεται να ερμηνεύουμε την πράξη ως την ένωση τριών ομάδων των πέντε (5+5+5=15).

Ωστόσο, η ερμηνεία αυτή αγνοεί την έννοια του πολλαπλασιασμού. Ο πολλαπλασιασμός ορίζεται ως η επαναλαμβανόμενη πρόσθεση του ίδιου αριθμού. Στην περίπτωση του 5×3, έχουμε 3+3+3+3+3=15.

Εδώ έγκειται η παγίδα. Το 5+5+5 δεν ισοδυναμεί με 5×3,

 5+5+5

Πώς η ερμηνεία επηρεάζει το αποτέλεσμα

Ενώ το 5+5+5 και το 5×3 καταλήγουν στο ίδιο αποτέλεσμα (15), η ερμηνεία τους διαφέρει.

  • 5+5+5: Ένωση τριών ομάδων των πέντε (15 μονάδες)
  • 5×3: Επαναλαμβανόμενη πρόσθεση 3 (πέντε φορές) (15 μονάδες)

Η διάκριση αυτή γίνεται σημαντική σε πιο προχωρημένα μαθηματικά, όπως στους πίνακες πολλαπλασιασμού. Η σειρά των αριθμών στον πολλαπλασιασμό έχει σημασία.

Συμπέρασμα

Το “λάθος” 5+5+5=15 εξαρτάται από την ερμηνεία της πράξης. Στα βασικά μαθηματικά, η ερμηνεία ίσως να μην έχει μεγάλη σημασία. Όμως, σε πιο προχωρημένα επίπεδα, η κατανόηση της διαφοράς μεταξύ 5+5+5 και 5×3 γίνεται απαραίτητη.

Απαγορεύεται η αναδημοσίευση του παρόντος άρθρου, χωρίς αναφορά, με ενεργό σύνδεσμο (link) προς το TvFreaks.gr

dimitris

Αρθρογράφος: Δημήτρης Χαροκόπος

Έκανα το χόμπι μου επάγγελμα. Από ένας ταπεινός blogger αποφάσισα να γίνω αρθρογράφος και στην συνέχεια έκανα μαθήματα για να γίνω και δημοσιογράφος. Λατρεύω να γράφω για viral θέματα, gossip, για όμορφες γυναίκες και φυσικά για αθλητικά γεγονότα. - Email : [email protected]

Παιδιά

Πρωτότοκα παιδιά: Πιο έξυπνα ή απλά πιο τυχερά;

Πάσχα στα νησιά: Ξεχάστε το; Οι τιμές στα ακτοπλοϊκά «εκτοξεύονται»!