in

Μπορούν τα συμπληρώματα διατροφής να βοηθήσουν στην απώλεια βάρους;

Όλα όσα χρειάζεστε να μάθετε για τα συμπληρώματα διατροφής και την απώλεια βάρους

Είναι γνωστό ότι τα συμπληρώματα διατροφής για απώλεια βάρους κυκλοφορούν εδώ και πολλά χρόνια αλλά ποια είναι η αλήθεια πίσω από αυτά;

Τελικά μπορούν τα συμπληρώματα διατροφής να βοηθήσουν στην απώλεια βάρους; Αν είστε από αυτούς που ψάχνουν τρόπους για να χάσουν μερικά κιλά τότε σίγουρα είναι μία ερώτηση που έχετε κάνει στον εαυτό σας πάρα πολλές φορές.

Αυτό όμως που πρέπει να αναλογιστείτε είναι ότι ο κόσμος των συμπληρωμάτων μπορεί τελικά να είναι ένα πραγματικό ναρκοπέδιο μία τεράστια γκάμα φίλτρων και χαπιών που όλα ισχυρίζονται μπορώ να βοηθήσω την πόλη ανεπιθύμητου βάρους χωρίς όμως να προσφέρουν στην πραγματικότητα τίποτα.

Αν και τα συμπληρώματα διατροφής που περιέχουν συστατικά που θεωρείται ότι ενισχύουν την καύση λίπους και μπορούν να βοηθήσουν στην αύξηση της απώλειας βάρους τα πράγματα ίσως να μην είναι έτσι ακριβώς όπως θέλουν να δείχνουν.

συμπληρώματα διατροφής

Μία πρόσφατη μελέτη που δημοσιεύτηκε σε πασίγνωστο περιοδικό αναφέρει ότι τα συμπληρώματα διατροφής δεν προσφέρουν σημαντικά οφέλη στην απώλεια βάρους όπως συχνά ισχυρίζονται και ότι για να καταφέρετε να διατηρήσετε ένα κατάλληλο βάρος για το ύψος σας την ηλικία σας και το επίπεδο δραστηριότητας  θα πρέπει πολύ απλά να «τρώτε υγιεινά τρόφιμα σε μικρότερες μερίδες και κινείστε περισσότερο».

Σίγουρα θα έχετε ακούσει κάποιον γνωστό σας ο οποίος χρησιμοποίησε συμπληρώματα διατροφής για απώλεια βάρος και τα οποία του προκάλεσαν διάφορες παρενέργειες συμπεριλαμβανομένων ορισμένων που μπορεί να μην είναι και τόσο ευχάριστες.

Αυτομάτως όμως αυτό δεν σημαίνει ότι όλα είναι άσχημα γύρω από αυτά τα συμπληρώματα διατροφής.

Τελικά υπάρχει κάποια αλήθεια πίσω από την ιδέα ότι τα συμπληρώματα μπορούν να συμβάλουν στην απώλεια βάρους;

Στην ερώτηση αυτή απαντάει ένας διακεκριμένος διατροφολόγος ο οποίος όμως και αξίζει να σημειωθεί αυτό τονίζει ότι πρέπει πάντα να συμβουλεύεστε το γιατρό σας πριν εισάγεται ένα νέο συμπλήρωμα διατροφής στη διατροφική σας ρουτίνα.

Ο Richard Tucker είναι εγγεγραμμένος διατροφολόγος, σύμβουλος και φυσιολόγος άσκησης. Έχει αποκτήσει πάνω από 12 χρόνια επαγγελματικής εμπειρίας δουλεύοντας με ένα ευρύ φάσμα πελατών, συμπεριλαμβανομένων πολλών ομάδων ράγκμπι παγκόσμιας κλάσης και μεμονωμένων παικτών, πυγμάχων, μαχητών MMA/UFC, οδηγών της Formula 1, παικτών τένις και αθλητών αντοχής. 

Ο διακεκριμένος διατροφολόγος Richard Tucker πιστεύει ότι τα συμπληρώματα διατροφής έχουν τη δυνατότητα να βοηθήσουν στην απώλεια βάρους και ο ίδιος Μάλιστα επικαλείται μία έρευνα που δημοσιεύτηκε στο στο American Journal of Clinical Nutrition , στην οποία έρευνα έδειξε πως η καφεΐνη μία από τις πιο δημοφιλές προσθήκες στα συμπληρώματα απώλειας βάρους όταν χορηγείται σε διαστήματα 2 ωρών και σε διαστήματα 12 ωρών μπορεί να βοηθήσει στην επιτάχυνση του μεταβολισμού έως και 11% κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου.

«Ωστόσο, η υπερβολική κατανάλωση μπορεί να σας αναγκάσει να γίνετε λιγότερο ανεκτικοί στις επιπτώσεις», προσθέτει.

Το εκχύλισμα πράσινου τσαγιού είναι ένα άλλο συστατικό απώλειας βάρους. «Το εκχύλισμα πράσινου τσαγιού είναι πλούσιο σε καφεΐνη και πολυφαινόλη επιγαλλοκατεχίνη (EGCG) που σε συνδυασμό με την καφεΐνη μπορεί να αυξήσει τη θερμογένεση», λέει. «Με απλά λόγια, αυτό σημαίνει ότι το σώμα σας καίει θερμίδες για να παράγει θερμότητα».

Οι διαλυτές φυτικές ίνες , που βρίσκονται επίσης σε πολλά συμπληρώματα αδυνατίσματος, είναι χρήσιμες και όταν πρόκειται για απώλεια βάρους, καθώς μειώνουν τα επίπεδα της γκρελίνης, της ορμόνης της πείνας μας. Ενώ με αυτό τον τρόπο, αυξάνει το αίσθημα πληρότητας, βοηθά στη ρύθμιση της όρεξής μας και μας εμποδίζει να πιάνουμε σνακ ή απλώς να υπερκαταναλώνουμε τις ώρες των γευμάτων. Οι διαλυτές φυτικές ίνες μπορούν επίσης να βρεθούν σε τρόφιμα όπως η βρώμη, τα μήλα και τα φασόλια.

Ο Tucker προσθέτει ότι η yohimbine, η οποία προέρχεται από το φλοιό ενός συγκεκριμένου δέντρου, θα μπορούσε να αποτελέσει έναυσμα για την απώλεια βάρους. Αν και χρησιμοποιείται συνήθως ως αφροδισιακό, μπορεί να «παρατείνει τις επιδράσεις της αδρεναλίνης και επομένως να ενισχύσει περαιτέρω τη διάσπαση του σωματικού λίπους», αναφέρει.

Σίγουρα όμως έχετε πιάσει τον εαυτό σας να ρωτάει αν τελικά η πρωτεΐνη είναι καλή για την απώλεια βάρους.

Η απάντηση στην ερώτησή σας είναι ναι αφού έχεις διατροφολόγος αναφέρει ότι η πρωτεΐνη αυξάνει περισσότερο θερμογένεση και μειώνει την όρεξη μειώνοντας την ορμόνη της πείνας ενώ χαρακτηριστικά αναφέρει ότι «Μια δίαιτα πλούσια σε πρωτεΐνες θα βοηθήσει επίσης στη διατήρηση της μυϊκής μάζας»

Τελικά είναι ασφαλής τα συμπληρώματα διατροφής για απώλεια βάρους;

συμπληρώματα διατροφής

Αν και τα συμπληρώματα απώλειας βάρους είναι ασφαλή για κατανάλωση, ο διατροφολόγος αναφέρει ότι μπορεί να υπάρχουν κάποιες παρενέργειες στην υπερβολική ή υπερβολική κατανάλωση από αυτά. Αυτά περιλαμβάνουν διάρροια, αυξημένο καρδιακό ρυθμό και αυξημένους ρυθμούς εφίδρωσης, που οδηγούν σε απώλεια υγρών και ενδεχομένως αφυδάτωση.

«Η προσέγγισή μου θα είναι πάντα μια προσέγγιση «πρώτο φαγητό». αντιμετώπιση ορισμένων παραγόντων του τρόπου ζωής, όπως το συνολικό ενεργειακό σας ισοζύγιο – θερμίδες σε αντίθεση με θερμίδες – και εστίαση σε μια διατροφή που είναι διαχειρίσιμη και το πιο σημαντικό βιώσιμο», λέει. «Ωστόσο, η εισαγωγή ορισμένων από αυτά τα συστατικά ως μέρος μιας βιώσιμης δίαιτας μπορεί να έχει θετικά αποτελέσματα στην περαιτέρω απώλεια βάρους».

Αλλά, όπως εξηγεί ο διατροφολόγος , δεν χρειάζεται απαραίτητα να προμηθεύεστε αυτά τα συστατικά μέσω ενός συμπληρώματος.

«Μερικά φλιτζάνια δυνατός καφές ή πράσινο τσάι την ημέρα είναι αρκετά και παρέχουν περαιτέρω οφέλη για την υγεία και όχι απλώς απώλεια βάρους».