in

Τέλος στα διόδια στην Ελλάδα φέρνει η μεγάλη αλλαγή που σχεδιάζει η κυβέρνηση το 2023

Πως και πότε θα εφαρμοστεί το νέο σύστημα

Τέλος στα διόδια θέλει να βάλει στην Ελλάδα με την εφαρμογή του νέου συστήματος της χιλιομετρικής χρέωσης που θα εφαρμοστεί σε όλη την χώρα και θα σηματοδοτήσει μια θεμελιώδη αλλαγή στον τρόπο με τον οποίο οι οδηγοί πληρώνουν για τη χρήση των αυτοκινητόδρομων.

Σε πρόσφατη συνέντευξή του ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Καραμανλής ανακοίνωσε ότι το σύστημα χρέωσης χιλιομέτρων θα εφαρμοστεί σταδιακά σε όλους τους αυτοκινητόδρομους της χώρας (εκτός της Αττικής οδού), ξεκινώντας από τον ΒΟΑΚ.

Είναι σημαντικό να θυμόμαστε ότι απο το τέλος του 2022, το Υπουργείο Υποδομών ξεκίνησε τη διαδικασία εξεύρεσης τεχνικού συμβούλου για τη δημιουργία του σχεδίου εφαρμογής συστήματος ηλεκτρονικής τιμολόγησης στην Κρήτη.

διόδια στην Ελλάδα

Πως θα μπει τέλος στα διόδια στην Ελλάδα

Το ηλεκτρονικό σύστημα διοδίων θα χρησιμοποιεί αναμεταδότες για να αφαιρεί αυτόματα τα διόδια από τα οχήματα καθώς αυτά διέρχονται από καθορισμένες περιοχές διοδίων.

Το νέο σύστημα που θα εφαρμοστεί στους αυτοκινητόδρομους της χώρας θα βάλει ουσιαστικά τέλος στα διόδια –τουλάχιστον με τη σημερινή τους μορφή– καθώς οι οδηγοί θα χρεώνονται ανάλογα με την απόσταση που διένυσαν.

Παρακολουθώντας την απόσταση που διανύει κάθε οδηγός, το νέο σύστημα θα δημιουργήσει έναν πιο αποτελεσματικό τρόπο συλλογής τελών χρήσης αυτοκινητοδρόμων.

Αυτό θα συμβάλει στη μείωση της οικονομικής επιβάρυνσης πολλών συμπολιτών μας, οι οποίοι, με το ισχύον σύστημα, πρέπει να πληρώσουν ένα προκαθορισμένο (και συχνά υψηλό) τίμημα, ακόμη και αν διανύουν μόνο μικρές αποστάσεις.

Μόνο η Ολυμπία Οδός έχει χιλιομετρική χρέωση

Διόδια Ολυμπία Οδός

Οι χρεώσεις χιλιομέτρων ισχύουν προς το παρόν μόνο στην Ολυμπία Οδό. Τα δεδομένα υποδηλώνουν ότι αυτές οι χρεώσεις χρήστη είναι έως και 76% χαμηλότερες από ό,τι θα μπορούσαν να είναι.

Για να χρησιμοποιήσουν το σύστημα, οι οδηγοί των αυτοκινήτων θα πρέπει να αγοράσουν έναν πομποδέκτη από την εταιρεία που διαχειρίζεται τον αυτοκινητόδρομο.

Αυτός ο πομποδέκτης διαβάζεται από ηλεκτρονικούς αισθητήρες που είναι εγκατεστημένοι στις εισόδους και εξόδους των αυτοκινητοδρόμων και το όχημα χρεώνεται αυτόματα το κατάλληλο τέλος για την είσοδο ή την έξοδο από τη ζώνη φόρτισης.

Εάν ένα όχημα βγει από τον αυτοκινητόδρομο πριν από το τέλος της καθορισμένης ζώνης, ο πομποδέκτης θα πιστώσει αυτόματα τον λογαριασμό για την απόσταση που δεν διανύθηκε.

Στο βίντεο που ακολουθεί θα δείτε πως λειτουργεί το σύστημα


Απαγορεύεται η αναδημοσίευση του παρόντος άρθρου, χωρίς αναφορά, με ενεργό σύνδεσμο (link) προς το TvFreaks.gr

  • Ακολουθήστε μας στο Google News
  • Κάντε μας like στο Facebook
  • Κάντε μας like στο Twitter

  • Written by Δημήτρης Χαροκόπος

    Έκανα το χόμπι μου επάγγελμα. Από ένας ταπεινός blogger αποφάσισα να γίνω αρθρογράφος και στην συνέχεια έκανα μαθήματα για να γίνω και δημοσιογράφος. Λατρεύω να γράφω και ειδικά για τεχνολογικά και αθλητικά θέματα. Πλέον ανήκω στο δυναμικό του Tvfreaks.gr και είμαι πολύ χαρούμενος γι' αυτό.
    Email : [email protected]