Αυξάνεται το βάρος σου ενώ προσέχεις και γυμνάζεσαι; Δες ΕΔΩ την αιτία και καταπολέμησέ την!

ορμονικες διαταραχες,ορμονικες διαταραχες εξετασεις,ορμονικεσ διαταραχεσ μετα τη γεννα,ορμονικες διαταραχες και ζαλαδες,ορμονικεσ διαταραχεσ κυκλου,ορμονικεσ διαταραχεσ στην εμμηνοπαυση,ορμονικες διαταραχες αντιμετωπιση,ορμονικες διαταραχες πριν την περιοδο,ορμονικεσ διαταραχεσ σκυλου

Ίσως γνωρίζετε ανθρώπους που κατηγορούν τις ορμόνες, τη γενετική προδιάθεση και το κακό περιβάλλον στο υπερβολικό βάρος τους. Ή είστε ένας από αυτούς; Στην πραγματικότητα, ο λόγος αφορά συχνά τις διατροφικές μας επιλογές, την έλλειψη ασκήσεων και τις ανθυγιεινές συνήθειες….

Έτσι, εάν πίνετε κοκτέιλ αλκοόλ κάθε μέρα, «επισκεφτείτε» το ψυγείο σας τη νύχτα και καθίστε στο γραφείο όλη την ημέρα, τα γονίδια και οι ορμόνες δεν έχουν καμία σχέση με το πρόβλημα με το υπερβολικό βάρος.

Ωστόσο, οι ειδικοί λένε ότι σε ορισμένες περιπτώσεις η αυξημένη όρεξη, η λαχτάρα των τροφίμων, η κατακράτηση νερού και άλλα πράγματα που οδηγούν σε αύξηση βάρους , μπορεί να αποτελούν ένδειξη χημικής ανισορροπίας στο σώμα.

Οι ορμόνες παίζουν πολύ σημαντικό ρόλο στη ρύθμιση της όρεξης, του μεταβολικού ρυθμού, της διάθεσης και της σωματικής δραστηριότητας. Εάν κάτι πάει στραβά στην παραγωγή και τη λειτουργία τους, ενδέχεται να παρατηρήσετε ανεπαίσθητες πτυχές λίπους στον καθρέφτη και ανεπιθύμητο αριθμό στα βάρη.

Ακολουθούν δέκα ορμόνες, οι οποίες μπορεί να είναι υπεύθυνες για την ακούσια αύξηση βάρους:

# 1. Estrogen – αυτή η γυναικεία σεξουαλική ορμόνη όχι μόνο μπορεί να ελέγξει τον εμμηνορροϊκό σας κύκλο, αλλά και να αλλάξει την εμφάνισή σας, την ψυχική σας απόδοση και τον ύπνο σας. Η έλλειψη αυτής της ορμόνης σχετίζεται με νευρικότητα, αλλαγές στη διάθεση, εξάψεις και συσσώρευση λίπους γύρω από τη μέση.

# 2. Θυρεοειδής ορμόνη – ο θυρεοειδής αδένας εκκρίνει κανονικά την θυροξίνη και την τριιωδοθυρονίνη για τη διατήρηση της βέλτιστης θερμοκρασίας του σώματος, του μεταβολισμού, της υγείας του εγκεφάλου και της πέψης. Εάν αυτός ο μικρός αδένας γίνει αδρανής, πολλές διεργασίες διαταράσσονται που οδηγούν σε αύξηση βάρους, πνευματική επιβράδυνση, κρύα δυσανεξία και δυσκοιλιότητα.

# 3. Κορτιζόλη – όταν είστε άγχος, τα επινεφρίδια σας αρχίζουν να παράγουν αυτήν την ορμόνη προκειμένου να βοηθήσουν το σώμα σας να ενεργοποιήσει αμυντικούς μηχανισμούς και να αντιμετωπίσει αρνητικά συναισθήματα. Ωστόσο, η μακροχρόνια επίδραση των αρνητικών συναισθημάτων, η οποία διατηρεί ελαφρώς αυξημένα τα επίπεδα κορτιζόλης, μπορεί να οδηγήσει σε αυξημένη όρεξη και λαχτάρα για φαγητό.

# 4. Ινσουλίνη – όταν έχετε ένα γεύμα, η ζάχαρη από τα τρόφιμα απορροφάται γρήγορα στο αίμα σας Η αύξηση των επιπέδων γλυκόζης στο αίμα σηματοδοτεί το πάγκρεας σας ότι ήρθε η ώρα να απελευθερώσετε ορμόνη ινσουλίνη, η οποία έχει σχεδιαστεί για να μεταφέρει το σάκχαρο από την κυκλοφορία του αίματος στα κύτταρα. Χρησιμοποιούν αυτήν τη γλυκόζη ως ενεργειακό καύσιμο για να λειτουργήσουν σωστά. Η τακτική κατανάλωση επεξεργασμένων και υψηλής περιεκτικότητας σε σάκχαρα τροφής μπορεί να κάνει τα κύτταρα του σώματος ανθεκτικά στην ινσουλίνη. Επομένως, αυτή η ορμόνη δεν μπορεί να μεταφέρει γλυκόζη από τα τρόφιμα στα κύτταρα. Το πάγκρεας προσπαθεί να ξεπεράσει την ευαισθησία των κυττάρων, παράγοντας όλο και περισσότερη ινσουλίνη. Τα υψηλότερα επίπεδα ινσουλίνης βρέθηκαν να έχουν στενή σχέση με την παχυσαρκία .

# 5. Τεστοστερόνη – είναι φυσιολογικό το σώμα της γυναίκας να δημιουργεί μικρές ποσότητες ανδρικών αναπαραγωγικών ορμονών. Μερικές φορές μπορεί να προκύψουν προβλήματα, οδηγώντας σε υπερβολική παραγωγή τεστοστερόνης. Οι γυναίκες, των οποίων οι ωοθήκες παράγουν πάρα πολύ ανδρικές ορμόνες, συχνά έχουν πολυκυστικές ωοθήκες, βαθιά φωνή, ιριδισμό, αντίσταση στην ινσουλίνη και υπερβολικό βάρος.

# 6. Λεπτίνη – μετά από ένα καλό γεύμα, όταν είστε γεμάτοι, τα λιποκύτταρά σας παράγουν ορμόνη λεπτίνης για να πουν στον εγκέφαλο ότι ήρθε η ώρα να σταματήσετε να τρώτε. Αλλά αυτός ο μηχανισμός δεν λειτουργεί σε άτομα που φέρουν επιπλέον κιλά. Τα κύτταρα τους καθίστανται μη ευαίσθητα στην επίδραση της λεπτίνης. Αυτό συνήθως οδηγεί σε υπερκατανάλωση τροφής και αύξηση βάρους .

# 7. Ghrelin – αυτή είναι μια άλλη ορμόνη που ρυθμίζει την όρεξη. Όταν το στομάχι σας είναι άδειο, αυξάνονται τα επίπεδα γκρελίνης, κάνοντάς σας να αισθάνεστε πεινασμένοι. Η κατανάλωση ορισμένων τροφίμων μειώνει συνήθως την παραγωγή γκρελίνης. Έρευνες διαπίστωσαν ότι σε υπέρβαρα άτομα η παραγωγή γκρελίνης παραμένει υψηλή, ακόμη και μετά από μεγάλο μέρος του γεύματος.

# 8. Νευροπεπτίδιο Υ – το στρες μπορεί να προκαλέσει σημαντική χημική ανισορροπία στο σώμα μας. Για παράδειγμα, μπορεί να προκαλέσει υπερβολική παραγωγή νευροπεπτιδίου Υ, η οποία αυξάνει την όρεξη και την επιθυμία για γλυκά.

# 9. Μελατονίνη – ο ύπνος είναι μια από τις πιο σημαντικές συμβουλές για την απώλεια βάρους. Κατά τη διάρκεια του ύπνου, το σώμα σας εκκρίνει μελατονίνη και αυξητική ορμόνη, που βοηθούν στην αποκατάσταση του σώματός σας, το θεραπεύει και βελτιώνει το μεταβολικό ρυθμό. Ο ανεπαρκής ύπνος (λιγότερο από επτά ώρες ανά διανυκτέρευση) διαταράσσει τους κιρκαδικούς ρυθμούς και εμποδίζει την παραγωγή μελατονίνης. Αυτό προκαλεί φλεγμονή χαμηλού βαθμού που αποτελεί μεγάλο παράγοντα κινδύνου για παχυσαρκία.

# 10. Σεροτονίνη – καλά, η σεροτονίνη είναι ένας νευροδιαβιβαστής, όχι μια ορμόνη. Είναι υπεύθυνη για την παροχή σημάτων στα εγκεφαλικά κύτταρα και για τη ρύθμιση της διάθεσής σας, του ύπνου, της όρεξης και της ανοχής στον πόνο. Εάν έχετε κατάθλιψη ή έχετε ανεπάρκεια βιταμινών, τα επίπεδα σεροτονίνης μειώνονται που οδηγούν σε αϋπνία, πόθους σε τρόφιμα, διάθεση και χρόνιο πόνο.